tisdag 4 januari 2011

REDO?

Det här med att åka till Afrika kom ju lite hastigt, så i mellandagarna fixade jag det visum man behöver på Consulate of Cameroon och har även fått alla vaccinationer. Den lilla damen som vaccinerade mig frågade vänligt om jag klarade att ta alla sprutor på en gång, shoot sa jag, ska jag klara två veckor i djungeln så klarar jag väl fyra sprutor! 
Har även varit en sväng på Apoteket och storshoppat, så när det gäller sjukdomar och andra krämpor så är jag redo, svårare är det med packningen!
Jag ska till Afrika, jag har aldrig varit där, vad behöver jag ta med mig?! Efter att ha googlat lite fick jag fram att medeltemperaturen ligger på ca 25 grader, men nätterna kan tydligen bli ganska kalla i djungeln. Så det krävs ju lite mer än vanlig semesterklädsel! Skippar flipflopsen och har istället grävt fram mina gamla kängor på vinden. Vad behöver man egentligen för kläder och prylar? Någon som har några bra sista-minuten-tips på saker som en djungel-rookie som jag, har hemma men, kanske missar att packa med?
Delar av packningen. Den blå elefanten fick jag av min 5-åriga kusin i julklapp, hon tyckte jag behövde en kompis med på resan. Är lite osäker på om han kommer få plats bara..









3 kommentarer:

  1. Vet inte om ni kommer att knalla runt mycket... men i såfall skulle jag nog rekommendera skavsårsplåster och en skön fotkräm så att fötterna mår bra. :-)

    Önskar dig en upplevelserik resa, är helt övertygad om att du kommer ha det hur bra som helst! Kram och stort lycka till! / Christina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ha det nu så bra, packningen såg bra ut.

    Var rädd om dig!!!!

    Lycka till med dopet av Rica!!!!

    Hälsningar Christer

    SvaraRadera
  3. Den blå elefanten hade nog varit bra att ha med ;-)
    Kram
    Kata

    SvaraRadera