torsdag 27 januari 2011

HEMMA

Nu har det gått några dagar sedan jag i fredags landade på svensk mark. Det är otroligt skönt att vara hemma, men samtidigt saknar jag alla som var med på expeditionen (och självklart även Janet), man kommer varandra väldigt nära när man bor tillsammans så isolerat som vi gjorde i 10 dagar. Jag har under de senaste dagarna fått frågan om jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaka för att vara med om samma typ av expedition igen. I helgen då den riktiga träningsvärken i benen slog till så var jag inte speciellt sugen på att åka tillbaka, men nu skulle jag faktiskt kunna tänka mig att göra det!

Jag kollade in lite statistik över vilka som följt detta äventyr och tydligen har bloggen haft besök från Sverige, Norge, Finland, Storbritannien, Kamerun, Frankrike, USA, Japan, Thailand och Ryssland. Kul!

Inom kort kommer ett resereportage att publiceras i Rica Magasin, så bor du på ett av våra hotell under mars-maj kan du läsa om hela resan även i tryckt form.

I tisdags gav sig teamet ut ännu en gång för att hitta "Rica". Nu vet jag vilket otroligt arbete det ligger bakom spårning och märkning av elefanter så jag håller båda tummarna för att de verkligen hittar "Rica" den här gången!

Här är några av bilderna från expeditionen, för att se fler klicka här!


Frågade Sylvie vad frukten hette och fick svaret: "Fruit for monkey" 
Mike och Eno


Sorterade bönor inför morgondagens frukost
Elefantskelett från tjuvskytte
Lårbenet
En frukt som man kunde plocka i djungeln, smakade surt och sött på samma gång
"The Tagging Team"

3 kommentarer:

  1. Hej Christine och välkommen hem till Sverige!
    Kul att läsa om dina äventyr i Kamerun!
    Kommer själv därifrån nyligen, efter ett par års arbete i landet.
    Kamerun ligger mig mycket varmt om hjärtat sedan 2001, då jag första gången besökte landet och fick mina första vänner där.
    Det vore väldigt kul att komma i kontakt med dig, för lite utbyte någon gång framöver, om du inte har något emot det.
    Med vänlig hälsning,
    Sven

    SvaraRadera
  2. Hej Sven,
    Roligt att du följt bloggen! Jag finns på christine.segerdahl@rica.se. Hälsningar Christine

    SvaraRadera
  3. Tack Chrisitine - jag återkommer framöver via email!
    Ha en bra dag!
    Hälsningar /Sven

    SvaraRadera