tisdag 4 januari 2011

HEJ!

Nytt år, nya äventyr..minst sagt! I den här bloggen kommer du kunna följa med mig på en expedition i Kamerun, där jag på uppdrag av Ricafonden fått den roliga uppgiften att följa och dokumentera WWFs projekt med att GPS-märka den hotade afrikanska skogselefanten.

Och varför ska jag göra detta? Vi tar det från början..
Jag heter Christine Segerdahl och jobbar på marknadsavdelningen för Rica Hotels i Sverige. För er som inte känner till Rica Hotels kan jag berätta att kedjan består av ca 70 hotell på 50 destinationer i Norge och Sverige. I Norge är kedjan den enda rikstäckande medan Rica Hotels i Sverige består av 6 hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Rica Hotels är ett schysst företag, schysst mot gäster och medarbetare, men även mot samhället, miljön och djuren. Rica Hotels har nämligen något så fint som en fond, Ricafonden, där 1 krona för varje gäst och natt går till projekt inom miljö eller social omsorg. Sedan starten 1995 har fonden samlat in 4 miljoner kronor till över 50 olika projekt. Under 2010 - 2011 har Ricafonden valt att stödja WWFs arbete med att GPS-märka och därmed bevara den utrotningshotade afrikanska skogselefanten i Kamerun.

I mitten av december fick Ricafonden frågan om någon från företaget ville följa med på en expedition i januari, jag fick chansen, klart jag tog den! Jag åker redan imorgon och är hemma igen den 18 januari. Min förhoppning är att kunna blogga, Twittra och uppdatera Facebook under resan, men man vet ju inte riktigt hur möjligheten till uppkoppling är där borta då jag tydligen kommer att ”leva primitivt” som det stod i reseinformationen. Detta blir riktigt riktigt spännande!

Häng på!
Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar